Dag 7 och en liten skada

Usch vilken dag det har varit idag. Stressat som tusan från kl 8 i morse till kl 17 när det sen var dax för veckohandel. Inte undra på att jag inte alls var sugen på att träna när jag kom hem. Helt trött och utmattad. Egentligen hade jag behövt träna direkt med tanke på vad klockan var, men jag behövde en paus. Ni vet en såndär komma hem och hitta lugnet paus, så man känner att man småladdat batterierna.

Jag var inte alls sugen, men gav mig tusan på att jag skulle. Satte igång dvdn och direkt efter 2 uppvärmningsövningar så small det till i vaden. Riktigt ont gjorde det. Jumpin jacks var inte att tänka på. Jag försökte sträcka ut vaden lite och det gjorde ont. Men jag tänkte att jag skulle ta mig igenom programmet endå! Sagt och gjort, med lite modifikationer klarade jag hela 25 minuters träning. När det var stretch tog jag lite extra på vaden och hoppas att det bara var min vad som inte var uppvärmd nog och att den lilla onda som nu är kvar efter kommer gå bort i natt.

Visst är det lustigt hur pigg man blir av träning?!? När jag kom hem kunde jag lätt slängt mig på soffan med marängpajen i kylen och stannat där hela kvällen. Men nu, efter träningen, har jag massa energi. Nu ska ni inte missförstå mig. Jag kommer duscha och sen slänga mig på soffan med en god middag som älsklingen lagat, men tanken finns där. Om en vecka till så kankse man orkar ännu mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0