Så gammal är jag

När man kommer upp i en viss ålder är det kul att minnas alla leksaker och spel och liknande man hade när man var liten. Seriös nostalgi altså. Här är då ännu ett bevis på att folk i min ålder har börjat bli dem som bestämmer och vill leva i nostalgiträsket.

När vi hade vår första dator hemma (dvs så gammal så där inte var windows eller liknande ca 1989) hade vi massa roliga spel. Jag har kvar en hel del av dem från disketter, och jag minns att vi (jag och min mamma) spelade som tokar varje dag med dessa disketter. Ett av dem roliga spelen var Prince of Persia, det var ju så fin grafik! :) Ett klassiskt rädda princessan spel som ju var jättesvårt!

 

Lite bilder om inte youtubeklippet funkar:

 

Nu har dem gått och gjort en film av detta underbara spel. Jag såg trailern idag och jag är lite skeptisk. Jag gnäller inte på en vältränad Jake, men manuset kanske inte är helt genomarbetat? Men givetvis måste jag ju se filmen...för att leva i nostalgivärlden. Och sen är det ju disney, så jag hoppas det blir en riktigt bra matinefilm och trailern bara är dåligt klippt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0