Dag 2... den mentala debatten

Jag vaknade i morse med mycket mindre träningsvärk än jag trodde. Cykelturen till jobb var inte så farlig och dagen har faktiskt funkat bra. Men jag har haft häcken full, så mycket att göra så jag när klockan var kvart över 4 undrade jag om jag en skulle orka cykla hem.

När jag väl började cykla hem och kände hur det värkte i låren var jag verkligen inte sugen på det där träningspasset som jag vet väntade hemma. Som tur är tar det ca 15 minuter att cykla och jag han övertala mig själv att man faktiskt inte kan banga redan dag 2. Jag gillar nya grejer och kasta mig gärna med huvudet före, dock är mitt tålamod desto sämre och jag tenderar tröttna fort. Men redan dag 2 kände jag själv att det var lite för tidigt. Så efter en lång debatt med mig själv i huvudet var jag lite mer peppad för det hela när jag kom hem.

Min älskling hade kommit med ett fantastiskt förslag att om jag tränade så skulle han fixa så maten stod på bordet efter jag duschat. Så jag skulle hinna till mitt styrelsemöte kl 20. Lyxigt värre! Så jag tränade Level 1 idag igen, men då jag inte är helt nöjd med stretchingen passade jag på att testa ytterligare en dvd. 10 minut solution Yoga. Den är laddad med massa 10 minuters program så jag körde relaxation och stretch varianten efter Jillians. En riktigt bra kombo måste jag säga. Och sen stod den goda maten och väntade på mig när jag var nyduschad och fräsch igen. Ett gott recept och enkel vardagsmat: Ädelostbakad kyckling med päron och rödbetor många tackpussar till sambon!



Nu ska jag springa på styrelsemöte, vi får hålla tummarna att jag orkar träna imorgon. Jag lovar hålla er informerade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0