Film - The Princess and the Frog

Vi har precis sett Princess and the Frog (Disneys senaste film för er som missat detta). Filmen utspelar sig i New Orleans någon gång närsom helst (tids eran är svår att avgöra) och Disney har för första gången en svart prinsessa! Jag vill inte berätta så mycket om handlingen, ni vet väl själva lite hur historien går, men Disney har lyckats hitta tillbaka till den där underbara gamla känslan. Flera roliga karraktärer och massa bra härlig New Orleans jazz musik. Filmen för tankarna tillbaka till lilla sjöjungfrun och andra stora klassiker från när jag var liten. Det märks tydligt att man tagit tillbaka samma skapare som stod bakom bl.a. Aladin och den lilla sjöjungfrun, vilket i mina ögon är ett stort plus.

 

Jag älskar Disney så jag är ju lite partisk, men detta är nog en av de nyare filmerna som jag kommer se om. Dels för att dem tagit tillbaka musiken vilket jag tycker är lite av Disneys grej med långfilmerna, men också för att dem gått tillbaka till en klassisk historia. Nu är Disney tillbaka precis som jag vill ha dem, man berättar riktiga folkhistorier på ett underhållande och inbjudande sätt, fyllt med musik och minnesvärda stunder som passar både barn och vuxna.




Jag hoppas Disney kommer fortsätta i detta spåret med b.la. Rapunzel som ligger i den framtida planeringen. Only time will tell. Men detta är ju en film som kommer stå i hyllan snart! Så missa nu inte att se The Princess and the Frog!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0