Fördelen med jobb

JULBORD!!! :)

Jag kommer rulla fram dagen efter.... man kanske skulle vara ledig den dagen. Iaf är det mitt andra julbord (som arbetande person), och jag måste erkänna att jag gillar det skarpt! Det lär väl bli fler än detta, men jag är nöjd sålänge jag får äta av allt nedan!



Sankt Markus Vinkällare

Julbuffé 2009

23/11 – 22/12

Sillbord

Smör, Bröd, Vört, Ägghalvor, 3 sorters sill, Stekt inlagd Sill, Romsill,

Kräftsill, Bläckfisksallad, Räktårta, Rökt Lax, Gravad Lax, Varmrökt Lax

Provencale, Kräftor, Rökt Ål, Skaldjurs- och Räksallad, Najadlax

 

Mellanbord

Fisksoppa, Fårfiol, Julskinka med 3 sorters Senap, Parmaskinka,

Manzo Fumé (lättrökt ox), Rödbetssallad, Lökkorv, Leverpastej,

Leverkorv, Marinerad Oxfilé, Sweet chili Kyckling, Rökt Anka,

Rökt Kyckling, Capris, Pesto, Semitomater, Oliver,

Mimosasallad, Grönsallad, Tomat- och Mozzarellasallad

 

Varmrätter

Lammracks, Prinskorv, Köttbullar, Brunkål, Janssons Frestelse,

Bergtunga Walewska, Fläskfilé med Shiitakesås, Potatisgratäng,

Revben, Vegetarisk rätt

 

Desserter

Mandelmusslor med Grädde & Sylt, Ris á la Malta med Saftsås,

Pepparkakor, Spettkaka, Nötter, Choklad, Godis, Saffransclementiner,

Marängtårta eller Daimtårta, 3 sorters Paj med Vaniljsås, Cheesecake

 

Ostbuffé

Varierat utbud av delikata ostar med tillbehör


AVIS??? :)

Kommentarer
Postat av: Tine

Lite avis faktiskt. Har aldrig blivit bjuden på något julbord av jobbet. Jobbar nog på fel företag tror jag.

2009-10-15 @ 20:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0