Google tar över datorvärlden

Idag har väl alla en gmail adress, hur många som helt använder googles blogg portal (blogspot.com) och vem som har en dator har inte tittat på Youtube?

Förra veckan bekräfade Google att man jobbar på ett operativsystem med öppen källkod. Namnet är Google Chrome OS och förväntas vara klart under andra halvan av 2010. Dem har tillochmed slutit avtal med datortillverkare som kommer leverera sina datorer med detta os. Betyder detta att windows är på väg ut? Eller kommer konsumenten stå förvirrad i butiken när man ska köpa dator, då det helt plötsligt inte bara är datorns delar man måste titta på utan även vilket os som följer med (Windows, Mac OS X, Linux alla olika varianter eller Chrome OS).




Missförstå mig inte, jag tycker det är bra med mångfald. Det skapar konkurens och förhoppningsvis leder det till bättre produkter för oss användare. Men jag är lite kluven för hur en arbetsplats kommer se ut. Måste jag som sitter på IT avdelningen kunna hantera 5 olika OS för att kunna hjälpa alla?

 Men lite spännande ska det endå bli :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0