Träning påbörjad... dag 1 av 30

Jag har alltid varit kass på att äta ordentligt och hålla vikten. Men jag gillar egentligen att träna. Jag älskar den där kännslan av att känna att man faktiskt orkar lite mer denna gången. Jag har gått på spinning ganska regelbundet till och från under de senaste 5 åren, men jag har insett att det inte räcker med konditionsträning (även om jag älskar spinning). Nu när vi snart ska flytta har jag inte kännt att det var lönt att köpa gymkort som endå inte kommer nyttjas mer än 2-3 månader så jag tänkte att jag skulle prova träna lite hemma. Jag har köpt hem Rustas pilatesmatta och 2st 2kg hantlar för väldigt överkomliga priser.

Jag tänkte börja med att köra Jillian Michaels 30 day shred. Jag är realist och inser att även om det bara är 30 minuter om dagen kommer jag inte hinna varje dag i 30 dagar. Där kommer helt enkelt vara dagar då livet kommer ivägen. Men tanken är att köra på så att man gör träningen i 30 dagar (även om det blir över 35 dagar totalt).

Jag är inte en av dem människorna som tycker det är roligt att skriva min vikt på nätet sådär (det är ju inte direkt något man är stolt över), så vi kan väl säga att jag börjar på 0 och tanken är att gå - (minus). 30 kilo tyckte viktväktarna när jag var där engång, men jag börjar med mindre mål. "Små" 5-kilos etapper istället. Jag har varit lite duktig och ätit mindre portioner mat m.m och har sedan i somras (när jag var på min alltime high) redan gått ner 4,4 kg.

Min käre sambo har tom försökt peppa mig. Han har köpt en present som jag får öppna när jag gått ner 6kg och hållt det i 2 veckor (så bara 1,8kg till). Står målvikten på paketet!! Han vet att jag är sjukt nyfiken av mig så jag går och trånar och spanar dagligen och jag funderar nästan på att sluta äta i 2 veckor för att få öppna det ... skämt å sido, jag är nyfiken!

Så idag drog jag fram hantarna, mattan och satte igång tvn... Yikes vad jobbigt det var. Konditionen är ok (för att inte ha tränat eller ens cyklat till jobb på 3-4 mån) men jag har INGEN överkropps styrka. Så det kan ju bara bli bättre :)

Mål 1: tappa 10kg
mål 2: börja äta frukost
(har hört att det ska vara bra för en)
mål 3: köpa byxor minst 2 storlekar mindre!
(som givetvis ska passa då)

Nu har jag babblat på tillräckligt, men jag ska försöka skriva lite då och då (vet inte om jag hinner varje dag, återigen är ju livet en faktor). Nu ska jag sova och försöka drömma bort träningsverken jag vet jag kommer ha imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0