Dag 8 lite smått haltandes fram

Så jag skadade vaden igår, men jag gav mig endå attans på att jag skulle träna idag. Det är ju dag 8 och jag måste klara 10 dagar! Så enkelt är det... Så med lite modifikationer och och försiktigare (icke hoppandes) Karin körde jag på min halvtimmes träning. Jag tror bara vaden har samma som armen hade innan, typ överansträngning. Men det känns endå trist att inte kunna träna på fullt ös.

Det är bara två dagar kvar på del 1, sen har jag stått ut i 10 dagar. Yeay me!! Jag funderar lite på om jag ska ta 1 dags paus för att kroppen ska få nya krafter innan jag kastar mig in i del 2 (av 3). Jag är redan på dag 8 men känner inte att jag klarar del 1 sådär bara. Jag svettas, och fnyser och frustar och tar 5 sekunderspauser då och då. Särskilt idag.. Dagens pass gick inte så bra, jag känner mig lite hängig sådär som man gör innan man blir förkyld. Sen lyckades jag slå mig själv i huvudet med ena hantlen, men det är jag i ett nötskal... klantig till tusen. Ont gör det iaf :)

Jag känner att jag blivit starkare, då jag klarar göra 5 armhävningar och när jag började kunde jag inte ens göra en. Jag klarar knappt göra 10 armlyft rakt fram, men vem vet när jag kommer klara göra det?? Visste ju sedan innan att jag inte hade någon överkropps styrka. Benen värker inte så mycket idag (borsett från vaden).

Det roliga är att jag inte längre tänker på om jag ska träna eller inte. Det är bara något jag gör när jag kommer hem. Helgen kommer dock bli lite eldprov med sova borta och udda tider. Nåja, jag lovar hålla er uppdaterade

(insåg att en blogg är väldigt tråkig utan bilder, så jag ska jobba lite på det)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0