Söndagsfilm

Vi brukar ju se film på tisdagar, men ibland så är där så mycket vi vill se att man får ta till en och annan söndag också. Gårdagen bjöd på Sherlock Holmes med Robert Downey Jr.

 

Jag hade väldigt förutfattade meningar om denna filmen efter att sett trailern (för längesedan). Jag trodde detta skulle vara en actionfilm som inte hade särskilt mycket med min bild av Sherlock Holmes att göra. Jag har ju inte läst böckerna, så egentligen är det en ganska ofullständig bild jag bygt upp. MEN, filmen var inte alls vad jag trodde. Alla "grova" fightingscenerna hade dem ju redan visat i trailern. Filmen var visst Sherlock Holms med sina detektivkunskaper och slutledningsförmågor. Sådär underbar som en engelsk deckare ska vara, fast med lite mer ös och humor. Väldigt bra spelat av Downey Jr och även Jude Law gjorde en fin prestation.

 

 

Filmen var spännande hela vägen igenom och de 2 timmarna flöt förbi snabbt. Sammanfattningsvis en bra film väl värd att se, och med tanke på Downeys sista replik i filmen så väntar jag bara på beskedet att uppföljaren kommer nästa år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0