B-l-o-s-s-a, glöggen heter blossa

 

Ni har väl inte missat att man redan kan köpa årets blossa glögg, dvs 09. Riktigt snygg är flaskan med året som ett skridskomöster eller liknande på isen. Det ska vara smak av clementin vilket många fnyser åt, men jag kan tycka det är ganska juligt. Nåja vi får väl se när vi väl öppnar flaskan där hemma.

 

 

Jag är oxå lite spänd på de två andra smakerna som skall släppas i år. Det står tyvärr inte på blossas sida när de kommer, men visst låter det gott med lingon eller apelsin (även om den kan bli lite för lik clementin). Det kommer även släppas en trepack (finns nog redan i butik) med de tre som svenska folket röstat var de godaste (05, 06 och 08).

 

Sist måste jag ju visa en bild på alla årsglöggarna som kommit hittills. Jag tycker flaskorna är skitsnygga, det måste vara ett riktigt kul designjobb att ha på blossa *hint hint* :)


Kommentarer
Postat av: Tine

Oh, måste handla glögg. Tack för påminnelsen ;)

2009-10-20 @ 20:41:49
Postat av: Sandra

va säljs de redan?!?

Ja ska på systemet på fredag och hämta henkes beställda öl, då får nog en flaska glögg eller tre trilla ner i hans korg!

Lingon lät ju ändå liet gott tyckte jag!

2009-10-21 @ 15:51:59
Postat av: anneli

Attans, en nackdel med att vara gravid i juletid...

2009-10-22 @ 16:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0