Mysig helg

Jag har haft en riktigt trevlig helg. Det har varit mycket familj, men ibland är det precis vad man behöver.

I lördags var vi i Mala och hälsade på släkten. Truls ena kusin har köpt deras farmor och farfars gamla hus och totalrenoverat det. Det har verkligen blivit så snyggt. Är ni sugna på bilder finns det HÄR. Det var också hos dem vi var på bröllop förra sommaren, så nu ville dem bjuda upp och visa hur dem fått det. I bröllopspresent önskade dem sig en fruktträdgård, så alla köpte olika saker (jag minns bara inte vad vi köpte) och nu hade den kommit på plats. Supper snyggt och lagom stort. Riktigt läckert var att dem fått ett hasselnötsträd! Ska se om jag får tag i bilder, jag fotade inget utan truls föräldrar skötte det.

När vi kom hem på kvällen var vi lite småhungriga, men inte matlagninssugna. Så vi gick och åt tapas på vårt nya hak :) på davidshall. Dem hade roligt nog bytt tapas menyn sedan vi var där sist (i april), men precis som förra gången var det svårt att välja för allt lät så gott! Är ni sugna en dag måste jag rekomendera stället!


Man kan knappt tro att klockan är 9 på kvällen!

På söndagsförmiddagen ringde Truls bror och mamma som var på väg in till Malmö för en shoppingrunda, och undrade om vi ville följa med. Det blev besök på Entre och IKEA. Jag fick shoppat lite sommar dekorationen till köket (läs grytlappar och handdukar).


Hur gulliga som helst, nu ska vi bara måla kaklet så det inte ser så hemskt ut bakom :)

På IKEA blev det bara blommor, lite till balkongen och lite till krukan i sovrummet som behövde lite påfyllning efter jag tröttnat på blomman som var där (och klipt av en massa). Det blev såhär istället:



I veckan får jag nog plantera sötnosarna till balkongen så dem inte dör.



Inte nog med massa shopping, söndagskvällen svlutade hos mina föräldrar som bjöd på middags rester. Super smarrig Sommarkyckling och jordgubbar till efterrätt. En riktigt härlig helg tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du vågar alltså plantera campanula. Vi testade förra sommaren och de höll knappt en månad. Hoppas du har mer tur än vad jag hade!

Tapas ngn dag?!

Kram

2009-06-30 @ 07:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0