Helgen som bara försvann

Truls jobbade i lördags, och helgen blir så kort då men det är ju inte så mycket att göra.
På lördagseftermiddagen åkte vi ut till truls föräldrar. Det är alltid lika skönt att bli bjuden på god mat och bara kunna slappa hela kvällen.

På söndagen var vi riktigt flitiga, vi åkte till simrishamn och gick en lång runda i "skogen". Det var riktigt härligt väder, trots att det blåste. Det var ganska varma vindar, så vi bestämde oss för en glass i kiosken som belöning för att vi gått så långt, och när vi åt gick vi en runda till.



Tillbaka hos truls föräldrar började vi plocka fläderblommor till saft, en av anledningarna vi hade åkt ut till dem. Det var lite klurigt att få ihop 140 st, det har ju varit ganska kallt så buskarna var inte i full blom. Men det gick fint, och hela familjen var inblandad i processen. Riva citroner, klippa blommor, koka sockervatten! Nu står saften och drar, så om en vecka är det dax att sila och hälla upp på flaskor! Flädersaft är bland det godaste man kan dricka! Blanda med gin, eller med vitt vin mmmmm... Eller bara blanda med vatten och man har en god läskande sommar saft. Jag längtar!



Kommentarer
Postat av: Tine

Att ni åkte in till Simrishamn för att gå en runda i "skogen" (som jag antar är Bäckhalladalen, för det är det största trädsamlingen där är) tycker jag är lite kul, men visst, där är ganska mysigt tycker jag.



Ser fram emot flädersaften :)

2009-06-15 @ 23:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0