Veckans mat?

Jag vet att jag är sjukt kräsen när det kommer till mat, jag gillar inte senap eller lök eller curry... ja ni fattar, listan bara fortsätter. Men eftersom vi måste äta bättre måste jag lära mig testa nya saker iallafall. Så här kommer vad som ser ut att bli vår veckomeny. Tanken är att laga 4 portioner så där blir lunch till dagen efter också.

 

Måndag: Bakad pasta med spenat (från Allt om Mat)

Tisdag: Ungsstekt torsk med dillpesto (från Viktklubben)

Onsdag: Limekyckling (från Arla)

Torsdag(Valborg): Grillad korv

Fredag(1 maj): Balsammarinerad biff med ädelostsallad (Tasteline)

Lördag: Senapsbiffar med klyftpotatis (Arla)

Söndag: Porterbiff (från Arla)

 

Som ni ser är det inte en bantningsmatsedel, det är inte heller mitt mål. Tanken är att äta varierad mat (dvs fisk en gång i veckan och inte bara hämtmat)i vettiga mängder. Eftersom vi nu oxå har statiol så nära som säljer billig frukt(3st för 10kr) + att vi har fruktkorg på jobbet ska jag försöka att äta minst 1 frukt om dagen, någon har ju sagt det är bra för en :)

Nu borde jag gå lite rundor här på jobbet, är bara uppe i 351 steg än så länge (dvs långt kvar till 10 000) och jag har lite jobb som behöver fixas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0