Ny dag - Nytt liv

Så imorse när jag ställde mig på vägen tänkte jag att nä... nu får det var nog! Med en skadad fot (vilket inneburit att jag suttit på rumpan i 2 veckor) har jag gått upp nästan 3 kilo, och det duger inte! Så helt peppad var jag när jag vägde in mig, klädde mig och fixade frukost att ta med.

Min målsättning: 10 kilo på 10 veckor!

(jag blev lite avslagen när jag kom till jobb och inget funkade som det skulle - därav har ingen frukost blivit intagen :(, men nu när jag hunnit lugna ner mig har jag återfått motivationen!)

Hur ska jag jag då nå dit jag vill? Genom planering tror jag. Att faktiskt planera våra måltider hemma, vilket inte borde leda till massa hämt mat. Att planera så man hinner träna, eller iaf gå en runda på kvällen.

Min dagliga motion innebär cykling till och från jobb (4,8km retur), samt tänker jag mäta med min stegräknare och försöka komma så nära 10 000 steg om dagen som jag kan. Måndagar är Yoga, Torsdagar blir det spinning och när foten är okej ska vi ta upp Ki-Box på Lördagar.

Träningen är egentligen inte det svåra, det bara gör man. Däremot det här med att äta bra.. ihhh vad vi är dåliga. Men nu när jag endå inte har något att göra ska jag leta upp recept till veckan. Planera hette det ja! Jag behöver desperat tips på vettiga recept, så snälla hjälp mig!

Målet är att blogga varje dag om detta, vi får väl se hur länge jag orkar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0